Ако търсите нови идеи за здравословно хранене, сте на правилното място! За щастие, днешния свят предлага различни възможности, включително и здравословни торти. В нашата статия ще разгледаме ястия от различно естество и вид. Всяко от тях е изпълнено с вкус и се приготвя много лесно. Опитайте ги сами и споделете с приятели! Ето няколко идеи за здравословни ястия за заети семейства.

Ястия “one pot”

Ако търсите лесни, питателни и вкусни идеи за хранене, ястията направени в тенджера са чудесен вариант. Можете да изберете вегетариански, пилешки или месни ястия и да приготвите всичко в един съд. Ястията в тенджера също така улесняват почистването и изискват по-малко съдове.

Вечери в тава

Вечерята в тавичка е чудесна идея за здравословно хранене. Тя може да се приготви с почти всяко парче говеждо месо и включва здравословни съставки като зелен фасул, чесън, картофи и четири скилидки смлян чесън. Ястието може да се сервира и с хляб. За допълнителен здравословен привкус можете да опитате да добавите шепа ядки или семена към сместа. Това е лесен начин да си приготвите приятна вечеря.

Ястия в средиземноморски стил

Средиземноморската диета обикновено е богата на растителни храни и бедна на животински продукти. Въпреки че не е “диета” сама по себе си, тази диета има много ползи за здравето, включително намален риск от сърдечни заболявания и диабет. Ястията, приготвени в средиземноморски стил, обикновено са с акцент върху рибата, зеленчуците и пълнозърнестите храни. Съществуват няколко начина да включите средиземноморската диета в ежедневното си готвене.

Ароматни пасти

Ако търсите засищащо ястие, опитайте паста. Повечето пасти са обогатени с протеини и фибри, за да ви заситят за по-дълго време. Протеините са важни, както и зеленолистните зеленчуци, така че търсете рецепти за паста с тези компоненти. Един вкусен и нискокалоричен вариант е паста с пилешко и спанак, която съчетава постни пилешки гърди и бейби спанак в кремообразен сос.

Постни протеини – “Lean”

Когато обмисляте постни протеини за идеи за здравословно хранене, е важно да изберете правилния вид. Министерството на земеделието определя постните протеини като такива, които съдържат по-малко от 10 грама мазнини, 4,5 грама наситени мазнини и не повече от 95 милиграма холестерол. Въпреки че тези количества може да изглеждат високи, те не са непременно нездравословни. Бялата риба, например, е добър избор за тези, които се опитват да отслабнат. Като алтернатива можете да използвате смляно пуешко или птиче месо.

Пълнозърнести храни

Можете да се възползвате от всички ползи за здравето на пълнозърнестите храни, като замените рафинираните въглехидрати с пълнозърнести алтернативи. Независимо дали сте на диета или просто искате да подобрите здравето си, трябва да обмислите включването на пълнозърнести храни в менюто си. Можете да се насладите на вкусна купа овесени ядки или на вкусна филийка пшеничен хляб за закуска. Пълнозърнестите храни са отличен избор и за обяд или вечеря. Опитайте тези идеи за хранене, за да добавите пълнозърнести храни към ежедневните си ястия и закуски.

Евтини варианти

Ако разполагате с ограничен бюджет, но все пак искате да приготвите на семейството си вкусна и питателна храна, опитайте някои от изброените идеи в тази статия.  Дали палео, пълнозърнеста, веган, всеки начин на хранене би могъл да се адаптира към ограничен бюджет. Някои от по-здравословните варианти включват супа от моркови и джинджифил или лесна супа минестроне. Можете също така да купувате замразени зеленчуци, за да спестите пари.

 

By anonce

Вашият коментар