Здравето е приоритет на всички нас, особено сега, когато светът се намира в състояние на пандемия. В такива периоди всеки навик, който е благоприятен за запазването на доброто ни общо състояние, е приветстван широко.

Доказан факт е, че именно лошите хранителни навици стоят в основата на редица заболявания, в това число и на захарния диабет. Поради тази причини е от ключово значение да възпитаме у себе си отговорност по отношение на храненето. В динамичното си ежедневие рядко се замисляме достатъчно за качеството на храната, която приемаме. За съжаление, малцина си поставят за цел да спазват режим, който да не допуска прекаляване с бързите храни.

Нека да поговорим малко повече за важността и принципите на правилно хранене при диабет, предиабет и проблеми с теглото.

Диабет и хранене

Разнообразно меню, богато на витамини, въглехидрати, мазнини и белтъци, е от съществено значение за поддържането на теглото ни в рамките на нормалното. Специалистите ендокринолози са единодушни в мнението, че системното консумиране на вредни храни е една от причините за затлъстяване, а оттам и за развитие на захарен диабет.

В световен мащаб болните от захарна болест стават все повече. Това заболяване, превърнало се в не по-малко страшна пандемия от Covid-19, е част от живота на много хора. Липсата на достатъчно информация по темата и нередовната профилактика са част от проблема, който пречи на лекарите да диагностицират навреме болните от захарен диабет.

Те съветват да обръщаме внимание на килограмите си и при възможност да отделяме необходимото време, за да приготвяме сами храната си. По този начин ще сме сигурни в нейното качество. Можем да си приготвяме в кутия за обяд в офиса. Изграждането на този навик би понижило значително както консумацията на вредни храни, така и броя на заболелите от диабет.

Друг хранителен навик, върху който можем да работим, за да се предпазим от затлъстяване, е по-честото, но не така обилно хранене. Голяма част от хората, страдащи от диабет, не са имали време да се хранят по 4-5 пъти на ден. Вместо това са хапвали обилен обяд и още по-обилна вечеря. Пропускането на закуската се определя от лекарите като нездравословно. Междинните хранения също са полезни за организма ни. Обикновено те са съставени от ядки или сезонни плодове.

На пръв поглед това не е нещо голямо, но е много важно за правилното храносмилане. С воля и постоянство можем да си спестим множество проблеми с излишните килограми, и най-вече да се предпазим от развитие на захарен диабет.

By anonce

Вашият коментар